Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії |
I. Початковий |
1 |
Учень розпізнає деякі хімічні об’єкти і називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт. |
|
2 |
Учень описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками; |
|
3 |
Учень має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими хімічними поняттями); виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом учителя. |
II. Середній |
4 |
Учень знає окремі факти, що стосуються хімічних об’єктів, відтворює їх з допомогою вчителя; складає прилади для проведення дослідів, виконує окремі хімічні досліди з допомогою вчителя; складає з допомогою вчителя скорочену умову задачі. |
|
5 |
Учень відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя, дає визначення деяких понять; описує хід виконання хімічних дослідів; самостійно складає скорочену умову задачі. |
|
6 |
Учень самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти; |
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, класифікує хімічні об’єкти; самостійно виконує практичну роботу згідно з інструкцією, описує хід роботи; |
|
8 |
Учень виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; |
|
9 |
Учень володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить окремі висновки з практичної роботи; розв’язує з допомогою вчителя задачі. |
ІV. Високий |
10 |
Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; самостійно розв’язує задачі. |
|
11 |
Учень володіє глибокими знаннями з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; робить поетапні спостереження за перебігом хімічних дослідів; складає звіт про виконання практичної роботи; раціонально розв’язує задачі. |
|
12 |
Учень має системні знання з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі й у проблемних ситуаціях, самостійно оцінює явища, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями; робить обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв’язує експериментальні задачі за власним планом; розв’язує комбіновані задачі. |